500 çeşit elma, İspanyol elma şarabı endüstrisinin ışıldamasına nasıl yardımcı oluyor?

KimDemis

Aktif Üye
Elma bahçelerini ve elma şarabı fabrikalarını ziyaret etmeden Asturias bölgesini tanımak mümkün değil.

Villaviciosa, bir Menşei Kalite markası olan Asturya elma şarabı üretiminin merkez üssüdür. Bölge, İspanya’nın en büyük elma şarabı üreticisi ve Avrupa’nın dördüncü en büyüğüdür.

Bir elma bahçeleri cenneti

Bölgenin en büyük halici tarafından sulanan verimli toprakları ile Villaviciosa, bir elma bahçeleri cennetidir. Bu, deneyimli bir elma yetiştiricisi olan Ovidio’ya ait.

Elma yetiştiricisi Ovidio Tomás, “Asturias’ta yaklaşık 500 çeşit var” diyor. “Burada, Menşe Mezhebine hak kazanmak için 8 veya 10’umuz var.”

Menşei Mezhep etiketini alan elma şarabı için sadece 76 çeşit tanınır.

Ovidio, “Elmalar elma şarabı için ekşi ve tatlı olmalı” diyor. “İşte böyle olması gerekiyor… ekşi ve sulu”

Her elma farklı bir lezzet getiriyor. O zaman onları, bölgenin en eskilerinden biri olan bu elma şarabı üretim evinde yaratılanlar gibi doğal, organik, buzlu veya köpüklü elma şarabına dönüştürecek olan işçiliktir.

Elma şarabı üreticisi El Gaitero’dan Tano Collada, dördüncü nesil elma şarabı üreticilerinden geliyor. Doğru miktarda asit, tatlı ve acı elmaları karıştırarak çeşitleri seçer.

“Elma şarabına bağlı olarak farklı çeşitler buluyoruz” diyor. “Diğer elma şarabı çeşitleri harmanlayarak değil, kimyasal ve fiziksel özellikleri analiz ederek hazırlanır. Bir miktar asitlik ve acılık istersem, istediğimi elde etmek için 3, 4, 6, 8 veya 10 çeşidi karıştırırım”.

Bu gönderiyi Instagram’da görüntüle

Sidra El Gaitero-Villaviciosa (@grupoelgaitero) tarafından paylaşılan bir gönderi


İnce bir baloncuk ve altın rengi

Şirket, 1898’de inşa edilmiş eski kestane fıçılarından yapılmış çarpıcı bir tarihi mahzende, doğal elma şarabını “parlatma” fikrini ortaya attı.

Tano, “Elma şarabı bu mahzende fermente edildi” diye açıklıyor. “Ardından üretilen gaz, şişelenmeden önce köpüklü hale getirmek için tekrar eklendi. Bu şekilde elma şarabı seyahat için, Amerika’ya ihraç edilmek üzere saklandı.”

Günümüzde “cava” veya “şampanya” gibi ikinci bir fermantasyon yoluyla üretiliyor.

Tano, “İşte ikincil fermantasyonda elma şarabına sahip olduğumuz şişeler” diyor. “18 ayda, burada görebildiğimiz mayayı indirmek için onları her gün sekizde bir tur döndürüyoruz, böylece elma şarabı mayasız temiz, bulutlu değil.

Bu, ince bir baloncuk ve altın rengi ile mükemmel bir elma şarabı yapar.

“Asitliği, biraz acılığı ve tatlı bir bitişi tadabiliyorum ve bu gördüğümüz elma sayesinde” diyor.

buzlu elma şarabı

Hala Villaviciosa’da bulunan bir aile elma şarabı değirmeni olan Cortina, geleneği yeniliğe dönüştürdü.

Tino Cortina, “Burada yeşil, kırmızı, büyük, orta ve küçük, her şeyin bir karışımı olan birçok çeşidimiz var” diye açıklıyor.

Elmaların meyve suyu için preslendiği ve fermantasyon için fıçılara götürüldüğü geleneksel üretim sürecinden geçiyor.

Şimdi doğal şekeri ortaya çıkarmak için donmuş elma suyuyla yapılan “buzlu elma şarabı” yapmaya başladılar. Tino’nun tesadüfen keşfettiği tatlı bir içecek. Tadı onu çocukluğuna geri getirdi.

“Bana büyükannemin kış aylarında tahıl ambarında tuttuğu elmaların aromasını hatırlattı” diyor. “Bu aroma bir şekilde Asturias’ta buzlu elma şarabı yapmanın bir yolunu aramamı sağladı.”

Ancak geleneksel elma şarabı şüphesiz bölgedeki en popüler olanıdır. Bu sadece bir içecek değil, Asturya kültürünün içsel bir parçasıdır. “escanciado” adı verilen alışılmadık ve benzersiz bir ritüelde havalandırılması için küçük miktarlarda servis edilir.

Asturyalı yazar Valentin Andrés’in dediği gibi: “Elma yüzünden cenneti kaybettiysek, ona elma şarabıyla dönebiliriz”