KimDemis
Aktif Üye
Her 3 vilayette de lokantacılar, ustalar ve sivil toplum kuruluşları, günün her saatinde tüketilen, yerli ve yabancı turistlerin de istek gösterdiği ciğer kebabının “en lezzetlisi”nin kendi vilayetlerinde yapıldığı görüşünde.
“Urfa ciğer kebabı” 12 Ocak 2018’de, “Diyarbakır ciğer kebabı” ise 31 Mayıs 2022’de Türk Patent ve Marka Kurumunca tescillendi.
Şanlıurfa ve Adana’da küçük, Diyarbakır’da ise iri doğranan ciğerle kebap hazırlanıyor.
Diyarbakır
Diyarbakır’da kuzu ciğeri, kırmızı toz biber, tuz, kurutulmuş kekik ve dövülmüş sumakla marine edilerek, bir ciğer, bir kuyruk yağı, iki ciğer, bir kuyruk yağı ve bir ciğer formunda şişe dizilerek ateşte pişiriliyor.
İşletmeci Kemal Tarhan, baba mesleği olan ciğer kebabı işini 45 yıldır sürdürdüklerini söylemiş oldu.
Daha evvel seyyar tezgahta hazırladıkları kebap hazırlama işini geliştirdiklerini ve şu an 3 şubelerinin bulunduğunu tabir eden Tarhan, saat 06.00’da başladıkları işi gece 03.00’e kadar sürdürdüklerini belirtti.
Ciğer kebabı konusunda bilhassa Şanlıurfa ile rekabet halinde olduklarını anlatan Tarhan, “Ciğer kebabı, artık Diyarbakır’ındır, tescillendi. Artık hiç bir vilayet bizim ciğere sahip çıkamayacak.” dedi.
Ciğer kebabının tescillenmesinin memnunluğunu yaşadıklarını belirten Tarhan, herkesi Diyarbakır’da ciğer kebabı yemeye davet etti.
Tarhan, “Kebabı, 4 adet ciğer, 2 adet kuyruk yağı şişe takılacak biçimde hazırlıyoruz. Gelen müşteriler de ‘Biroldukça yerde ciğer yedik fakat hiç biri Diyarbakır ciğerinin yerini tutmuyor.’ diyorlar. Ciğer kebabının geçmişi Diyarbakır’da daha eskidir.” tabirlerini kullandı.
Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Lideri Mehmet Kaya da yaptıkları müracaatla Türk Patent ve Marka Kurumunca ciğer kebabının tescillendiğini, kentte 300’ü aşkın işletmede birebir tat ve biçimde kebabın hazırlandığını söylemiş oldu.
Türkiye’nin biroldukca kentinde birebir özellikte Diyarbakır ciğer kebabını yapan işletmelerin bulunduğunu anlatan Kaya, Diyarbakır ciğer kebabının kendine has yapısıyla tescillenmiş bir eser olduğunu lisana getirdi.
Kaya, şu biçimde devam etti:
“Diğer vilayetlerde de var fakat ciğerin üretim metotları var. Onlar da tescilliyorlar. Her ilin kendi üretim özelliğiyle tescilleniyor fakat ulusal ve memleketler arası kullanmasına baktığınızda daha hayli Diyarbakır ciğer kebabının yapıldığını görürsünüz zira Diyarbakır ciğer kebabı geçmişten gelen bir özelliğe sahip. Diyarbakır’da ciğerle ilgili bir yemek kültürü var. Artık bu biçimde bir durumda öteki vilayetlerin sahiplenmesini Diyarbakır o denli hayli dikkate almıyor zira ‘aslına bakarsanız ben ciğerle yaşayan bir kenttim.’ diyor. Ciğerin en çok tüketildiği kent, bir daha Diyarbakır’dır. Diyarbakır olarak biz kendimize güveniyoruz.”
Şanlıurfa
Şanlıurfa ile Diyarbakır içinde uzun yıllardır süren ciğer kebabı rekabeti, Diyarbakır ciğerinin de tescillenmesiyle arttı.
Şanlıurfa Lokantacılar, Köfteci ve Tatlıcılar Odası Lideri Mehmet Şakak, Şanlıurfa’da ciğer kebabının sabahtan akşama kadar tüketildiğini söylemiş oldu.
Şanlıurfa ciğer kebabının dürüm formunda ve kente has biberle servis edildiğini lisana getiren Şakak, şöyleki konuştu:
“Şanlıurfa’da ciğer kebabı kuzu ciğerinden taze olarak yapılır ve taze olarak tüketilir. Diğer kentlerde ciğer derin dondurucularda 1 gün bekletildikten daha sonra tüketilir, bu biçimde olunca da lezzetli olmuyor. Şanlıurfa ciğeri ile Diyarbakır ciğerinin lezzeti farklıdır. Diyarbakır’da son senelerda ciğer kebabı duyulmaya başlandı lakin ciğerin anavatanı Şanlıurfa’dır. Ciğerimiz Şanlıurfa biberiyle tüketilir ve ne kadar acı olursa olsun insanı rahatsız etmez.”
Ciğer kebabı ustası Bekir Yüksekyayla ise Şanlıurfa’da ciğerin yüzsenelerdır tüketildiğini söylemiş oldu.
Yüksekyayla, “Şanlıurfalıların ulusal yiyeceği ciğer sabah kahvaltısında başlar geceye kadar devam eder.” diye konuştu.
Ciğerin en zahmetlisinin, en lezzetlisi olduğunu belirten Yüksekyayla, konuşmasını şu biçimde sürdürdü:
“Küçük doğranan ciğer ile büyük doğranan ciğer bir olur mu? Biz ciğeri küçük doğruyoruz ve bu biçimdelikle daha lezzetli oluyor. Büyük doğranan ciğerin dışı pişer, içi pişmez fakat küçük doğranan ciğerin içi dışı bir pişer. Şanlıurfa’nın ciğer kültürüyle Diyarbakır’ın ciğer kültürü farklıdır. Diyarbakır’ın 3-4 şişi, bizim ise 11-12 şişimiz 1 porsiyondur.”
Şanlıurfa ciğerine Şanlıurfa isotunun da lezzet kattığını lisana getiren Yüksekyayla, “Sev biberi, ye ciğeri. Türkiye’deki yemek müelliflerini, heyet üyelerini ve sanatkarlarımızı Şanlıurfa’ya davet ediyorum, gelip karar versinler. Ciğer kebabımıza güveniyoruz.” dedi.
Vatandaşlardan Nihat Dirlik de Diyarbakırlı olduğunu belirterek, Diyarbakır ciğer kebabına göre Şanlıurfa’nın kebabının daha hoş olduğunu savundu.
Hatay’dan Şanlıurfa’ya gelen Bülent Öz ise Şanlıurfa ciğerinin fazlaca lezzetli olduğunu söylemiş oldu.
Suat Dirlik de birfazlaca kenti gezdiğini ve ciğer yediğini belirterek, “Kimse demesin ciğer Diyarbakır yahut öteki bir ilindir, ciğer Şanlıurfa’nındır. Ciğerin merkezi Şanlıurfa’dır.” sözlerini kullandı.
Adana
Adana’nın tarihi Kazancılar Çarşısı’ndaki “Ciğerciler Sokağı”nda kurulan tezgahlarda, sabah saatlerinden itibaren dumanların yükseldiğini ve hoş kokuların yayıldığını goren müşteriler bol baharatlı ciğer kebabı yiyor.
Yaklaşık 25 yıldır tarihi Kazancılar Çarşısı’nda ciğer ustası Musa Akar, ciğer kebabı işinin kendisinde ve ailesinde bir tutku olduğunu belirtti.
Akar, “Bence, ciğer kebabı bize mahsus ve bizimki daha güzel, Diyarbakır olsun, Şanlıurfa olsun oralardan müşterilerimiz geliyor, şad kalıp gidiyorlar ve ‘Sizin ciğeriniz daha hoşmuş.’ diyorlar.” sözlerini kullandı.
Esnaf Ömer Yıldırım ise tarihi Kazancılar Çarşısı’nda ciğer kebabı yemenin daha lezzetli olduğunu, yurt içi ve haricinden biroldukca müşterilerinin olduğunu kaydetti.
Ciğer kebabını şişlerde, yanında soğanı, tablacı salatası, acılı ezmesi ve Adana’ya has acılı şalgamla servis ettiklerini anlatan Yıldırım, “Diyarbakır’ın kendine has bir ciğeri var, tikeleri daha büyük, bizimki daha küçük lakin baharatlı ve lezzetli yapıyoruz.” sözlerini kullandı.
Müşterilerden Ahmet Buğur da ciğer kebabının vazgeçilmezleri içinde olduğunu söylemiş oldu.
Buğur, “Buranın atmosferinden midir, havasından mıdır, burada yediğimiz ciğerin tadını öteki yerde alamıyoruz. Şanlıurfa’da da yedim öbür yerlerde de yedim lakin bilhassa Kazancılar’ın atmosferinde yediğim lezzeti alamadım.” diye konuştu.
“Urfa ciğer kebabı” 12 Ocak 2018’de, “Diyarbakır ciğer kebabı” ise 31 Mayıs 2022’de Türk Patent ve Marka Kurumunca tescillendi.
Şanlıurfa ve Adana’da küçük, Diyarbakır’da ise iri doğranan ciğerle kebap hazırlanıyor.
Diyarbakır
Diyarbakır’da kuzu ciğeri, kırmızı toz biber, tuz, kurutulmuş kekik ve dövülmüş sumakla marine edilerek, bir ciğer, bir kuyruk yağı, iki ciğer, bir kuyruk yağı ve bir ciğer formunda şişe dizilerek ateşte pişiriliyor.
İşletmeci Kemal Tarhan, baba mesleği olan ciğer kebabı işini 45 yıldır sürdürdüklerini söylemiş oldu.
Daha evvel seyyar tezgahta hazırladıkları kebap hazırlama işini geliştirdiklerini ve şu an 3 şubelerinin bulunduğunu tabir eden Tarhan, saat 06.00’da başladıkları işi gece 03.00’e kadar sürdürdüklerini belirtti.
Ciğer kebabı konusunda bilhassa Şanlıurfa ile rekabet halinde olduklarını anlatan Tarhan, “Ciğer kebabı, artık Diyarbakır’ındır, tescillendi. Artık hiç bir vilayet bizim ciğere sahip çıkamayacak.” dedi.
Ciğer kebabının tescillenmesinin memnunluğunu yaşadıklarını belirten Tarhan, herkesi Diyarbakır’da ciğer kebabı yemeye davet etti.
Tarhan, “Kebabı, 4 adet ciğer, 2 adet kuyruk yağı şişe takılacak biçimde hazırlıyoruz. Gelen müşteriler de ‘Biroldukça yerde ciğer yedik fakat hiç biri Diyarbakır ciğerinin yerini tutmuyor.’ diyorlar. Ciğer kebabının geçmişi Diyarbakır’da daha eskidir.” tabirlerini kullandı.
Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Lideri Mehmet Kaya da yaptıkları müracaatla Türk Patent ve Marka Kurumunca ciğer kebabının tescillendiğini, kentte 300’ü aşkın işletmede birebir tat ve biçimde kebabın hazırlandığını söylemiş oldu.
Türkiye’nin biroldukca kentinde birebir özellikte Diyarbakır ciğer kebabını yapan işletmelerin bulunduğunu anlatan Kaya, Diyarbakır ciğer kebabının kendine has yapısıyla tescillenmiş bir eser olduğunu lisana getirdi.
Kaya, şu biçimde devam etti:
“Diğer vilayetlerde de var fakat ciğerin üretim metotları var. Onlar da tescilliyorlar. Her ilin kendi üretim özelliğiyle tescilleniyor fakat ulusal ve memleketler arası kullanmasına baktığınızda daha hayli Diyarbakır ciğer kebabının yapıldığını görürsünüz zira Diyarbakır ciğer kebabı geçmişten gelen bir özelliğe sahip. Diyarbakır’da ciğerle ilgili bir yemek kültürü var. Artık bu biçimde bir durumda öteki vilayetlerin sahiplenmesini Diyarbakır o denli hayli dikkate almıyor zira ‘aslına bakarsanız ben ciğerle yaşayan bir kenttim.’ diyor. Ciğerin en çok tüketildiği kent, bir daha Diyarbakır’dır. Diyarbakır olarak biz kendimize güveniyoruz.”
Şanlıurfa
Şanlıurfa ile Diyarbakır içinde uzun yıllardır süren ciğer kebabı rekabeti, Diyarbakır ciğerinin de tescillenmesiyle arttı.
Şanlıurfa Lokantacılar, Köfteci ve Tatlıcılar Odası Lideri Mehmet Şakak, Şanlıurfa’da ciğer kebabının sabahtan akşama kadar tüketildiğini söylemiş oldu.
Şanlıurfa ciğer kebabının dürüm formunda ve kente has biberle servis edildiğini lisana getiren Şakak, şöyleki konuştu:
“Şanlıurfa’da ciğer kebabı kuzu ciğerinden taze olarak yapılır ve taze olarak tüketilir. Diğer kentlerde ciğer derin dondurucularda 1 gün bekletildikten daha sonra tüketilir, bu biçimde olunca da lezzetli olmuyor. Şanlıurfa ciğeri ile Diyarbakır ciğerinin lezzeti farklıdır. Diyarbakır’da son senelerda ciğer kebabı duyulmaya başlandı lakin ciğerin anavatanı Şanlıurfa’dır. Ciğerimiz Şanlıurfa biberiyle tüketilir ve ne kadar acı olursa olsun insanı rahatsız etmez.”
Ciğer kebabı ustası Bekir Yüksekyayla ise Şanlıurfa’da ciğerin yüzsenelerdır tüketildiğini söylemiş oldu.
Yüksekyayla, “Şanlıurfalıların ulusal yiyeceği ciğer sabah kahvaltısında başlar geceye kadar devam eder.” diye konuştu.
Ciğerin en zahmetlisinin, en lezzetlisi olduğunu belirten Yüksekyayla, konuşmasını şu biçimde sürdürdü:
“Küçük doğranan ciğer ile büyük doğranan ciğer bir olur mu? Biz ciğeri küçük doğruyoruz ve bu biçimdelikle daha lezzetli oluyor. Büyük doğranan ciğerin dışı pişer, içi pişmez fakat küçük doğranan ciğerin içi dışı bir pişer. Şanlıurfa’nın ciğer kültürüyle Diyarbakır’ın ciğer kültürü farklıdır. Diyarbakır’ın 3-4 şişi, bizim ise 11-12 şişimiz 1 porsiyondur.”
Şanlıurfa ciğerine Şanlıurfa isotunun da lezzet kattığını lisana getiren Yüksekyayla, “Sev biberi, ye ciğeri. Türkiye’deki yemek müelliflerini, heyet üyelerini ve sanatkarlarımızı Şanlıurfa’ya davet ediyorum, gelip karar versinler. Ciğer kebabımıza güveniyoruz.” dedi.
Vatandaşlardan Nihat Dirlik de Diyarbakırlı olduğunu belirterek, Diyarbakır ciğer kebabına göre Şanlıurfa’nın kebabının daha hoş olduğunu savundu.
Hatay’dan Şanlıurfa’ya gelen Bülent Öz ise Şanlıurfa ciğerinin fazlaca lezzetli olduğunu söylemiş oldu.
Suat Dirlik de birfazlaca kenti gezdiğini ve ciğer yediğini belirterek, “Kimse demesin ciğer Diyarbakır yahut öteki bir ilindir, ciğer Şanlıurfa’nındır. Ciğerin merkezi Şanlıurfa’dır.” sözlerini kullandı.
Adana
Adana’nın tarihi Kazancılar Çarşısı’ndaki “Ciğerciler Sokağı”nda kurulan tezgahlarda, sabah saatlerinden itibaren dumanların yükseldiğini ve hoş kokuların yayıldığını goren müşteriler bol baharatlı ciğer kebabı yiyor.
Yaklaşık 25 yıldır tarihi Kazancılar Çarşısı’nda ciğer ustası Musa Akar, ciğer kebabı işinin kendisinde ve ailesinde bir tutku olduğunu belirtti.
Akar, “Bence, ciğer kebabı bize mahsus ve bizimki daha güzel, Diyarbakır olsun, Şanlıurfa olsun oralardan müşterilerimiz geliyor, şad kalıp gidiyorlar ve ‘Sizin ciğeriniz daha hoşmuş.’ diyorlar.” sözlerini kullandı.
Esnaf Ömer Yıldırım ise tarihi Kazancılar Çarşısı’nda ciğer kebabı yemenin daha lezzetli olduğunu, yurt içi ve haricinden biroldukca müşterilerinin olduğunu kaydetti.
Ciğer kebabını şişlerde, yanında soğanı, tablacı salatası, acılı ezmesi ve Adana’ya has acılı şalgamla servis ettiklerini anlatan Yıldırım, “Diyarbakır’ın kendine has bir ciğeri var, tikeleri daha büyük, bizimki daha küçük lakin baharatlı ve lezzetli yapıyoruz.” sözlerini kullandı.
Müşterilerden Ahmet Buğur da ciğer kebabının vazgeçilmezleri içinde olduğunu söylemiş oldu.
Buğur, “Buranın atmosferinden midir, havasından mıdır, burada yediğimiz ciğerin tadını öteki yerde alamıyoruz. Şanlıurfa’da da yedim öbür yerlerde de yedim lakin bilhassa Kazancılar’ın atmosferinde yediğim lezzeti alamadım.” diye konuştu.