KimDemis
Aktif Üye
Gaziantep’in ilçelerinin yanı sıra Kilis bölgesinde de yetişen ve “dökülgen” ismi verilen üzümlerin suyuyla hazırlanan şıra, beyaz toprakla mayalandırılarak kazanda kaynatılıyor.
İplere dizilen ceviz içleri, bulamaç kıvamına gelen şıraya batırıldıktan daha sonra güneşte kurumaya bırakılıyor.
Gastronomi kentinde, yaz aylarının sonlarında hasat edilen mamüllerin lezzete dönüşümü sürüyor.
Cevizli sucuk üreten işletmenin sahibi Hüseyin Bayhan, cevizli sucuk imalinin kentte yüz yıllardır devam ettiğini belirterek, “Annelerimizden öğrendiğimizi bugün fabrikada üretiyoruz.” dedi.
Cevizli sucuğun üretimini anlatan Bayhan, “Üzüm, bağlardan hasat edildikten daha sonra işletmemize geliyor.
Yıkandıktan daha sonra sallarda tepeleniyor. daha sonra preste suyu çıkarılıyor.
Şerbete beyaz toprak atarak şerbet durultulduktan daha sonra kazanlarda kaynatılıyor.
“TALEPLERE YETİŞEMİYORUZ”
Nişasta ile bastık çalınıyor. daha sonra cevizlerimiz köylerde meskenlerde saplanıyor. Saplandıktan daha sonra çağdaş çıtalara bağlıyoruz. Bu işi bu türlü 8 yıldır yapıyoruz. Taleplere yetişemiyoruz.” diye konuştu.
Gaziantep’te cevizli sucuğun farkının, ateşinde kullanılan Antep fıstığı kabukları olduğunu lisana getiren Bayhan, “Kabukların kalorisi çok yüksek ve hayli pak oluyor, is ve toz olmuyor, epey hijyenik oluyor.” tabirlerini kullandı.
YILDA 50 TON
Bayhan, 15 kişinin istihdam edildiği işletmelerinde yılda yaklaşık 50 ton üretim yapıldığını belirtti.
Yaklaşık 8 yıldır cevizli sucuk üretiminde çalışan Erdal Çınar da Antep fıstığı kabuğunun avantajlarından bahsederek, “Gaziantep’te cevizli sucuk üretiminde ateş yakmada kullandığımız fıstık kabuğu, kazanlara tıpkı ısıyı saatlerce verdiği ve aromasını sucuklara geçirdiği için Gaziantep sucuklarını Türkiye’nin öbür yerlerinde yapılan sucuklardan farklı kılıyor.” dedi.
İplere dizilen ceviz içleri, bulamaç kıvamına gelen şıraya batırıldıktan daha sonra güneşte kurumaya bırakılıyor.
Gastronomi kentinde, yaz aylarının sonlarında hasat edilen mamüllerin lezzete dönüşümü sürüyor.
Cevizli sucuk üreten işletmenin sahibi Hüseyin Bayhan, cevizli sucuk imalinin kentte yüz yıllardır devam ettiğini belirterek, “Annelerimizden öğrendiğimizi bugün fabrikada üretiyoruz.” dedi.
Cevizli sucuğun üretimini anlatan Bayhan, “Üzüm, bağlardan hasat edildikten daha sonra işletmemize geliyor.
Yıkandıktan daha sonra sallarda tepeleniyor. daha sonra preste suyu çıkarılıyor.
Şerbete beyaz toprak atarak şerbet durultulduktan daha sonra kazanlarda kaynatılıyor.
“TALEPLERE YETİŞEMİYORUZ”
Nişasta ile bastık çalınıyor. daha sonra cevizlerimiz köylerde meskenlerde saplanıyor. Saplandıktan daha sonra çağdaş çıtalara bağlıyoruz. Bu işi bu türlü 8 yıldır yapıyoruz. Taleplere yetişemiyoruz.” diye konuştu.
Gaziantep’te cevizli sucuğun farkının, ateşinde kullanılan Antep fıstığı kabukları olduğunu lisana getiren Bayhan, “Kabukların kalorisi çok yüksek ve hayli pak oluyor, is ve toz olmuyor, epey hijyenik oluyor.” tabirlerini kullandı.
YILDA 50 TON
Bayhan, 15 kişinin istihdam edildiği işletmelerinde yılda yaklaşık 50 ton üretim yapıldığını belirtti.
Yaklaşık 8 yıldır cevizli sucuk üretiminde çalışan Erdal Çınar da Antep fıstığı kabuğunun avantajlarından bahsederek, “Gaziantep’te cevizli sucuk üretiminde ateş yakmada kullandığımız fıstık kabuğu, kazanlara tıpkı ısıyı saatlerce verdiği ve aromasını sucuklara geçirdiği için Gaziantep sucuklarını Türkiye’nin öbür yerlerinde yapılan sucuklardan farklı kılıyor.” dedi.